Programma

Het seminar van de Museumvereniging Diversiteit en Inclusie is speciaal ontworpen om een belangrijk en actueel onderwerp in de museumwereld te belichten: hoe we een inclusievere en diverse ruimte kunnen creëren binnen onze instellingen.

• 10:00 – 10:30 uur

Inloop en registratie

Meld je ter plekke aan voor de verschillende deelsessies

• 10:30 – 11:15 uur

Plenaire opening

• 11:15 – 12:15 uur

Deelsessies ronde 1: workshops en masterclasses

• 12:15 – 13:30 uur

Lunch

• 13:30 – 14:00 uur

Naar de tentoonstellingen in het Van Abbemuseum

• 14:15 – 15:30 uur

Deelsessies ronde 2: Ervaringsverhalen van musea

• 15:45 – 16:30 uur

Plenaire afsluiting

• 16:30 – 17:30

Netwerkborrel

Seminar diversiteit & inclusie

Seminar voor museummedewerkers die via hun werk bezig zijn met één of meerdere van de P’s: Programmering, Publiek, Personeel of Partners.

Maandag 9 okt 2023 van 10:00 tot 17:00

Van Abbemuseum
Stratumsedijk 2
5611 ND Eindhoven

Toegankelijkheid

De Museumvereniging, Code D&I en het Van Abbemuseum zetten zich in om het programma toegankelijk te maken voor iedereen. Mocht je specifieke wensen hebben, laat het weten aan Roos Wijnen, projectleider kennisdeling: rwijnen@museumvereniging.nl en/of raadpleeg de website van het museum.

Kom maandag 9 oktober ook naar het seminar diversiteit & inclusie

Hoe zorgen we voor echte gelijkwaardigheid binnen de museumsector? Voor een plek waar alle stemmen een plek hebben en iedereen zich gehoord en gezien voelt? Daarover gaat het seminar Diversiteit & Inclusie in het museum, dat de Museumvereniging en de Code D&I gezamenlijk organiseren in het Van Abbemuseum in Eindhoven.